ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ
İstanbul’un üçüncü köprüsü olacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün yapım çalışmaları tüm hızıyla devam ederken, 59 metre ile dünyanın en geniş köprüsü olacak. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ayrıca 1408 metre ile üzerinde raylı sistem bulunan en uzun asma köprü olma özelliğini de taşıyor. Üçüncü köprünün en önemli özellikleri ise; ticari karayolu trafiğini üzerine alacak olması, demiryolu ile Asya-Avrupa transit taşımacılığını sağlayacak olması ve büyüyen İstanbul’un dış çevre yolu ihtiyacını karşılayacak olması.
KANAL İSTANBUL
Başbakan Erdoğan’ın ‘Çılgın proje’si olan Kanal İstanbul, Karadeniz ve Marmara’yı ikinci kez birleştirecek. Projenin çalışmalarına başlanırken, İstanbul Boğazı’nın gemi trafiği derahatlayacak. Kanal İstanbul yaklaşık 45 kilometre uzunluğa sahip olacak ve Kanal İstanbul’ukullanan yük gemilerinden ücret alınması durumunda hazineye ciddi bir gelir sağlanmış olacak.
Başbakan Erdoğan’ın ‘Çılgın proje’si olan Kanal İstanbul, Karadeniz ve Marmara’yı ikinci kez birleştirecek. Projenin çalışmalarına başlanırken, İstanbul Boğazı’nın gemi trafiği derahatlayacak. Kanal İstanbul yaklaşık 45 kilometre uzunluğa sahip olacak ve Kanal İstanbul’ukullanan yük gemilerinden ücret alınması durumunda hazineye ciddi bir gelir sağlanmış olacak.
ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI
Türkiye’yi havacılık sektöründe küresel bir oyuncu haline getirecek olan üçüncü havalimanı için Türkiye kolları sıvadı. Projenin inşa süreci başlatılırken, üçüncü havalimanının hayata geçmesiyle birlikte 150 milyon kapasiteli, birbirinden bağımsız 6 pist ile dünyanın en büyük havalimanlarından bir tanesi yapılmış olacak. Türkiye üçüncü havalimanı ile birlikte 2023 havacılık hedeflerine ulaşmada önemli bir kilometre taşını geride bırakmış olacak ve 22 milyar EURO’luk bir maliyetle ihale edilen havalimanı, kamuya 100 milyar TL’lik kaynak sağlanacak. 2016 sonunda hayata geçecek olan üçüncü havalimanı, Türk Hava Yolları’nın da dünyanın en büyük havayolu şirketi olmasını sağlayacak.
GÜNEY AKIMI PROJESİ
Rusya’nın Nabucco projesine alternatif olarak hazırladığı Güney Akımı hattının imzaları Soçi’de (Rusya) atıldı. Rus projesi, Kafkas doğal gazının Karadeniz altından Balkanlar’a oradan da Avrupa’ya sevkini öngörüyor. Bulgaristan’da ikiye ayrılacak olan hattın biri Yunanistan’a, diğeri ise Sırbistan, Macaristan, Avusturya ve İtalya’ya doğal gaz taşıyacak.
BAKÜ-TİFLİS-KARS DEMİR YOLU PROJESİ
Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattı, planı yapılmış ve uzun yıllardan bu yana gündemde bulunan demir-yolu projesidir. Demir İpek Yolu olarak adlandırılmaktadır. Demiryolu hattı Azerbaycan’ın başkenti Bakü şehrinden Gürcistan’ın Tiflis ve Ahılkelek şehirlerinden geçerek Türkiye Kars şehrine gidecektir.
Bu demiryolu hattı Azerbaycan’la Türkiye’yi birleştirmeyi amaçlamaktadır. Demiryolunun 76 km.si Türkiye’den 29 km.si Gürcistan’dan, 80 km.si ise Azerbaycan’dan geçecektir.
NABUCCO PROJESİ
Türkiye’den başlayacak olan 3,300km’lik bir boru hattının inşasına 2010’da başlanacağı duyurulmuştur. Proje 2002 yılında BOTAŞ (Türkiye) tarafından başlatılmıştır. Türkiye’den çıktıktan sonra terminal ülke Avusturya’ya kadar sırasıyla Bulgaristan, Romanya ve Macaristan’dan geçecek doğalgaz projesidir. 7 Haziran’da yapılan CICA toplantısıyla projeye Azerbaycan’da imza atmıştır.
YÜKSEK HIZLI TREN
Türkiye’nin kırk yıllık hayali hızlı treni 2007 yılında hayata geçiren Yıldırım ulaşıma yeni bir soluk kazandırmış oldu. Yıldırım, 2023′de Anadolu’nun birçok şehrine ‘ hızlı’ ulaşım planladı ve hedef olarak Cumhuriyet’in yüzüncü yılında 9 bin 978 kilometre hızlı tren hattı inşa ettirmek istedi. Şu anda Türkiye’nin birçok ilinde hızlı tren seferleri yapılırken birçok ilinde çalışmaları devam ediyor. Bu proje sayesinde Türkiye gelişmiş ülkelerin 30 yılda kat ettiği mesafeyi 6 yılda kat etmiş oldu.
MARMARAY
Demiryolundaki en önemli proje olarak görülen ve ‘asrın projesi’ olarak nitelendirilen Marmaray, Binali Yıldırım döneminde çalışmalarına başlanarak hayata geçirildi. İstanbul’un toplu taşıma sorununa büyük ölçüde çözüm getiren Marmaray, raylı sistemin de omurgasını oluşturuyor. Marmaray ile birlikte İstanbul’daki raylı sistem ile toplu taşıma oranı yüzde 12′lerden yüzde 28′lere çıktı. Tarihi İpek Yolunu modern bir şekilde deniz altından birleştiren Marmaray, Asya ile Avrupa arasındaki geçiş süresini 4 dakikaya düşürdü.
AVRASYA TÜP GEÇİT PROJESİ
“Marmaray’ın Kardeşi” olarak nitelendirilen Avrasya Karayolu Tüp Geçit Projesi’nin çalışmaları da devam ediyor. Proje, eski İstanbul’un Avrupa ve Asya kıtası arasındaki yerleşim yerlerini en kısa mesafede birleştirecek. Dünyada deniz altında en derinden geçen karayolu projesi olarak. 2011 yılında temeli atılan bu proje 2015 yılında tamamlanacak. Tünelin hizmete girmesiyle birlikte bu geçişi kullanan vatandaşlar internet ve telefonu da kesintisiz olarak kullanacak.
İZMİT-GEBZE KÖPRÜ PROJESİ
Gebze-İzmir Otoyolu projesi kapsamında yapımı devam eden dünyanın en büyük ikinci asma köprüsü olma özelliğini taşıyan İzmit-Gebze Köprü inşaatının yapım çalışmaları devam ediyor. Çalışmaların 2015 sonunda tamamlanarak köprünün hizmete girmesi bekleniyor.
KKTC’ YE SU TEMİN PROJESİ
80 km uzunluğundaki borularla KKTC’ye sulama ve içmesuyu aktarılmasını sağlayacak barış suyu projesi “KKTC İçmesuyu Temini Projesi” hızla devam etmektedir.
GÖKTÜRK-2
Türkiye Yıldırım döneminde çalışmaları tamamlayarak Göktürk-2 uydusunu 2012 yılında Çin’den uzaya gönderdi. Göktürk-2, Türkiye’nin Cumhuriyet tarihi boyunca keşif amaçlı olarak ürettiği ilk uydu. 2003 yılında kapsama alanı sadece Türkiye’den oluşurken, bugün Avrupa tümüyle kapsama alanında. Ayrıca kısmen Asya ve Afrika da yine Türkiye’nin kapsama alanları içinde. 2023 hedefi ise küresel kapsama alanı.